niedziela, 3 kwietnia 2016

52. LBA/LA #6 i #7.

Suilad!
Na wstępie bardzo przepraszam, że tak długo mnie nie ma, ale mam istne urwanie głowy. W tym roku luty, marzec i kwiecień to miesiące naprawdę szalone.
Egzaminy gimbazjalne, drzwi otwarte w liceach, bieżący zawał i nawał materiału w szkole... Będzie fajnie, mówili. Trzecia klasa to same powtórki, mówili.
A 8-10 Pyrkon! Całe 3 magiczne dni w jak najbardziej realnym fantastycznym świecie :). ♥
Cóż, staram się ogarnąć życie, ale nie ma lekko xd.
Dlatego dzisiaj coś szybkiego i przyjemnego ;). Recenzji nie ma, bo ledwo kiedy uda mi się dorwać książkę...
No nic, lecimy!

Pierwsza nominacja pochodzi od onlypretender(KLIK):

1. Czy masz jakiegoś zwierzaka?
Aktualnie nie, chociaż miałam kochaną myszkę - Melę, chomika dżungarskiego ♥.
Zdjęcie staaare, więc jakość nienajlepsza :P.



2. Chciałabyś, żeby ta zima była mroźna i pełna śniegu czy ciepła?
*ten moment, kiedy uświadamiasz sobie jakie masz zaległości z nominacjami*
Cóż, zima w tym roku była ciepła i taką właśnie wolę. Nie lubię marznąć. Właściwie to w ogóle zimy nie lubię, wszystko jest szare, bure i ponure. Moja ulubiona pora roku to zdecydowanie wiosna ^^.

3. Lubisz planować, czy jesteś raczej spontaniczna?
Jako wzorcowy introwertyk muszę mieć wszystko szczegółowo zaplanowane, bo inaczej potrafię się nieźle stresować i zamartwiać na zapas.

4. McDonalds czy KFC?
W McDonalds jestem może trzy razy w roku, do KFC w ogóle nie chodzę.

5. Jaki jest Twój ulubiony kolor skarpetek?
To pytanie "zrobiło" mój dzień.
Jasnoniebieskie :). Jaki jest wasz :P?

6. Jaki jest Twój wymarzony prezent pod choinką?
Ehm, to LBA jest rzeczywiście stare xD.
Wymarzony prezent to jakieś zapierające dech w piersiach wydanie którejś z książek Tolkiena ;). Albo TO *.*:



7. Jakie masz książkowe plany na świąteczną przerwę?
Opuśćmy na to pytanie zasłonę milczenia...

8. Czy planujesz jakieś postanowienia noworoczne? 
Raczej ich nie robię, ale w tym roku postawiłam sobie bardzo prosty cel - być szczęśliwą :).

9. Z jakiej aplikacji najczęściej korzystasz?
Jestem uzależniona od YouTube'a :P.

10. Czy ostatnio obejrzałaś jakiś warty polecenia film?
ABSOLUTNIE.
Trylogia o Batmanie od Christophera Nolana ♥ ♥ ♥.
Rzućcie wszystko i idźcie oglądać. Nawet jeśli nie przepadacie za komiksami i thrillerami (tak jak ja - uwierzcie mi, byłam sceptycznie nastawiona). Podziękujecie mi później.

Dlaczego to wstawiam?
BECAUSE I'M BATMAN.

11. Czego się boisz?
Najbardziej? Utraty bliskich.


Nominowała mnie też Aleksandra(KLIK):

1. Jeśli miałabyś zamieszkać w jednej magicznej krainie, którą byś wybrała?
Śródziemie.
To mój drugi dom ♥.



2. Wolałabyś pisać książki czy je czytać?
Pisanie to ciężka sztuka, a od czytania już jestem uzależniona, więc oczywiście, że wybieram czytanie ;).

3. Ekranizację jakiej książki chciałabyś obejrzeć?
O, ciekawe pytanie.
Hm, wciąż czekam na film na podstawie "Zwiadowców"!

4. Wolałabyś być smoczym jeźdźcem jak Eragon czy czarodziejem jak Harry Potter?
Ouuu. Trudne.
Eeemmmm...
Chyba jednak smoczym jeźdźcem. Bo w sumie będąc czarodziejem zyskuje się różdżkę, miotłę i różne udogodnienia w życiu. Ale SMOK? I tak, wiem że w Harrym też są smoki, ale jednak mieć taką więź jak Eragon z Saphirą... Come on.




5. Ulubiony gatunek literacki?
Baśniowe fantasy. Wszystko przez Tolkiena ;).

6. Lubisz zajmować się pracami domowymi, takimi jak sprzątanie?
Ujmijmy to tak - mogę wykonywać prace domowe jak np. pranie, wyciąganie naczyń ze zmywarki, ścieranie kurzy, ale nie znoszę zmywać i generalnie obcować z brudem :P. Dlatego nie przeprowadzę się nigdzie, gdzie nie ma zmywarki :P.

7. Z jakim książkowym/filmowym bohaterem poszłabyś na randkę? 



Z każdym z moich 15 mężów.

8. Lubisz czytać przy muzyce czy musisz mieć ciszę i spokój?
Zdecydowanie cisza i spokój. Muzyka mnie rozprasza, bo wtedy nie czytam, ale się wsłuchuję i kontempluję ;).

9. Spodnie czy spódnice/sukienki?
Spodnie są znacznie wygodniejsze. No i nie trzeba golić nóg xD.

10. Chciałabyś cokolwiek w sobie zmienić?
Kto by nie chciał :P? Co się da poprawić, to trzeba poprawić, a resztę trzeba zaakceptować i cieszyć się życiem :).

11. Idealne miejsce do relaksowania się?
Dla mnie (oprócz książki) jest to biurko, ołówek, papier i słuchawki.


Za obie nominacje serdecznie dziękuję :).
Standardowo zarzucam swoim zestawem pytań, jeśliby ktoś miał ochotę.

(Lista otwarta, powpisuję wszystkich chętnych :)
Nominowani:
1. ...
2. ...
3. ...

1.Gdzie najczęściej czytasz książki? W jakiej pozycji? (tylko bez skojarzeń xD)
2.Piosenka, która ci się mocno kojarzy z którąś książką?
3.Wyobraź sobie, że nagle zaczynają produkować perfumy o zapachu nowych książek.Kto nie lubi wąchać nowych książek? (jeśli nie lubisz, to siedź cicho <znaczące spojrzenie>) Jak byś je nazwał/a?
4.Jaka jest twoja ulubiona okładka?
5.Kiedy czytasz książki? Jesteś nocnym markiem, czy rannym ptaszkiem?
6.Używasz zakładek? Jeśli tak, to która jest twoją ulubioną?
7.Audiobooki, e-booki czy fizyczne książki?
8.Serie czy powieści jednotomowe?
9.Co decyduje, że kupujesz właśnie tą książkę, za którą właśnie twój portfel się na ciebie wydziera?(okładka, zapach, opis?)
10.Ile masz półek na książki?
11.Czy ludzie z twojego otoczenia (szkoła, praca itp.) czytają?

Trzymajcie kciuki, żebym przeżyła xd.
Jaki jest wasz ulubiony kolor skarpetek :P?
Aredhel

21 komentarzy:

  1. Tez lubię wszystko planować, nie rozstaję się z kalendarzem :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, bez kalendarza to bym nie przeżyła ;)

      Usuń
  2. Te Twoje "baśniowe" fantasy to high fantasy ;p Albo epic fantasy.
    Hmf, ty narzekasz... ja mam maturę, a nie dość, że Pyrkon, to jeszcze sesje i obróbka zdjęć po godzinach XD A nawet nie mam zajęć z przedmiotu którego potrzebuje, by dostać się tam gdzie chce...
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No nie do końca. "Świat Dysku" to high fantasy, ale nie nazwałabym twórczości Pratchetta o płaskim świecie baśniowym. Przynajmniej nie takie pozycje jak np. "Piekło pocztowe", "Ruchome obrazki" czy "Ostatni kontynent". A "Gra o tron"? Jak dla mnie raczej kronika średniowiecznego rodu niż baśń ;).
      W takim razie trzymam kciuki za maturę!

      Usuń
    2. Dla mnie w Pratchecie jest sporo baśniowości ;p Przynajmniej w 'Parzę w ruch', bo jak na razie nic więcej od niego nie czytałam... Tylko jest specyficzna po prostu. A Martin idzie bardzo mocno w stronę realizmu, stąd takie odczucie, niemniej, baśniowości dalej sporo tam jest, np. przez smoki, czy wątek Aryi. Fantasy samo w sobie zakłada baśniowe elementy, a że od schematów tolkienowskich że tak je nazwę powoli się odchodzi... nic dziwnego, ile można pisać i czytać o tym samym ;D Dlatego ja sama od dawna na czyste i przy okazji bardzo dobre fantasy tego typu nie wpadłam. Aktualnie mam za sobą same okropieństwa, które próbują właśnie świat Tolkiena udawać ;/ Aż boli.

      Usuń
  3. A ja muszę się pochwalić, że ostatnimi czasy nauczyłam się czytać z muzyką w słuchawkach i choć idzie mi to ciut wolniej niż bez muzyki, to i tak przyjemnie się tak "połyka" książkę :) jaki słodki chomiczek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to gratuluję podzielności uwagi!
      Chomiki w ogóle są przeurocze :3

      Usuń
  4. Ulubiony kolor skarpetek? Chyba najczęściej chodzę w zwykłych białych stopkach, ale ostatnio miałam ochotę na takie pstrokate, więc kwiatuszki, kółeczka, paseczki, a nawet różowe jajka sadzone (!) były standardem. :D Wielce się uśmiałam podczas czytania tego posta, naprawdę. XD Zwłaszcza jeśli wspominałaś o tych zaległych nominacjach przy pytaniach "na czasie" - po prostu kocham Twoje poczucie humoru! To wydanie Harry'ego *^* Marzenie *^* Jutub to takie moje małe uzależnienie, ale ostatnio bywam tam jedynie dla piosenek, bo wszelkie odmóżdżające filmiki mi się znudziły. Wyciekło już jakieś info o ekranizacji Zwiadowców, czy po prostu tak napisałaś, że chciałabyś, aby powstał film? :D Spisałaś swoich mężów?! Szacun! Pół roku się za to zabieram, ale nie wiem czy kiedykolwiek zdołam. ;-;
    Pozdrowionka i powodzenia na egzaminach! ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jajka sadzone, genialne xD.
      Ach, miło mi to słyszeć ;D <3.
      Wyciekło już jakiś czas temu, podobno nawet ruszyły zdjęcia, ale na razie ani widu, ani słychu :/.
      Spisuję na bieżąco, tobie też polecam, haha :D.

      Usuń
  5. Również wszystko zawsze planuję, nienawidzę "spontanu" :/ "Opuśćmy na to pytanie zasłonę milczenia", to mnie rozwaliło xD Całusy <3

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spontan jest najgorszy xd.
      Hehe :P <3

      Usuń
  6. Dasz radę, teraz bieganina a w wakacje odpoczniesz :) Ja ostatnio też jakaś zabiegana, choć szkołę już dawno mam za sobą. Może to taki okres? W sumie wiosna nas wita swoim słońcem więc samo to stwarza okazję aby przebywać na świeżym powietrzu a nie przed komputerem :)
    http://zyciepelnekoloru.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpoczęłam i to jak ;D. Mam nadzieję, że ty również złapałaś oddech :).

      Usuń
  7. Bardzo fajne pytania :D SMOCZY JEŹDŹCY RZĄDZĄ :)

    OdpowiedzUsuń
  8. też lubię jasnoniebieskie (trochę turkusowe) skarpetki. też chciałabym zobaczyc ekranizację Zwiadowców, którzy bardzo dobrze prezentują się w tle zdjęcia z Melą! dzięki za kilka minut śmiechu podczas czytania Twoich odpowiedzi. lepiej późno niż wcale ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skarpetkowy żółwik :D!
      Hahah, nie ma za co, zawsze do usług <3

      Usuń
  9. Ja tam lubię skarpetki wielokolorowe - w kropki, paski i inne wzorki ;P
    Świetne odpowiedzi. Pozdrawiam cieplutko :)
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W kropki też są fajne skarpetki :D

      Usuń
  10. Matko droga, właśnie w tym momencie przypomniało mi się, że obiecałam komuś zrobić LBA, ale zapomniałam o tym już z miesiąc temu XD
    Ale słodziutki chomiczek :D ja też miałam jednego, syryjskiego, ale był strasznie złośliwy i nie dawał brać się na ręce :/
    Też mam chyba z 15 książkowych mężów XD Nie ma to, jak żyć pełną piersią!
    Pozdrawiam
    http://welcome-to-my-little-big-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sklerotycy, łączmy się!
      :( Moja na szczęście bezproblemowo dawała się miziać :P
      Kochliwe z nas czytelniczki xD <3

      Usuń

Każdy komentarz motywuje, zostaw po sobie ślad :). Możesz też dodać link do swojego bloga, na pewno zajrzę.
Odpowiadam na prawie każdy komentarz, nawet jeśli trochę mi to zajmuje ;).
Mam nadzieję, że zostaniesz na dłużej ^^.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...