poniedziałek, 28 grudnia 2015

43.LBA/LA #4 i #5.

Suilad!
Nooo... Trochę mi się zaległości porobiły z tymi liebsterami...
Zapraszam na kolejną porcję pytań :).
Nominacja od  Książkowego Imperium:

1. Od ilu lat czytasz książki?
Odkąd nauczyłam się czytać zostałam stałym bywalcem szkolnej biblioteki w podstawówce ;).

2. Jaka była książka, która najbardziej zapadła Ci w pamięci?
Ciekawe pytanie. Mogłabym was trochę pomęczyć "Miastem Śniących Książek", ale tym razem wam odpuszczę ;D. Ja generalnie mam tak, że często w pamięć mi zapadają jakieś sceny, obrazy z książek, bo jestem wzrokowcem. Wy też tak macie?
Ale wracając do sedna pytania... Nie wiem, chyba nie mam takiej książki.

3. Jaki jest Twój ulubiony gatunek książek?
Fantastyka, oczywiście. Tolkien obecny w mojej młodości zrobił swoje :P.

4. Wolisz nowości czy klasykę?
Klasykę (z własnej woli i wyboru, a nie przez "bo muszę" szkołę -.-) lubię czasem podczytywać, żeby się ukulturalniać, ale jednak wybieram nowości :).

5. Jaki tytuł ma ostatnio przeczytana przez Ciebie książka?
"Fangirl" Rainbow Rowell (właściwie to teraz ją kończę, ale tam), recenzja niebawem.

6. Lubisz słuchać muzyki podczas czytania?
Nie, rozprasza mnie to. Wolę delektować się lekturą i cudownymi utworami osobno ;).

7. Gdzie widzisz siebie za 5 lat?
Na studiach, może we własnym (choć wynajmowanym) mieszkanku, pewnie wciąż singielka u boku swoich fikcyjnych mężów :).

8. Co lubisz robić w czasie wolnym oprócz czytania?
Rysować, słuchać muzyki, oglądać seriale, marnować życie na YT, grzebać na tumblrze w poszukiwaniu heheszkowych fandomowych gifów ♥.

9. Lubisz oglądać ekranizacje książek?
A kto by tam nie lubił ;)?

10. Masz jakiegoś ulubionego aktora/aktorkę?
Pfff, żeby tak jednego... Oczywiście Jennifer Lawrence, Jared i Jensen (Supernatural), David Tennat, Matt Smith, cała ekpia LOTRa... Można by dłuuugo wymieniać :P.

11. Czekasz aktualnie na premierę jakiejś książki?
Nie, ale za to czekam na filmowe premiery *.* ("Fantastic Beasts and Where to Find Them", star warsy, spin offy star warsów, "Kosogłos"... A nie, chwila ;-;)


Nominacja od Radosnej Oli:

1. Jaka książka kojarzy Ci się z dzieciństwem ?
"Władca Pierścieni". Ehm.
A tak trochę normalniej, to "Margo..." Onufrowicza, bo jest to pierwsza książka, którą się totalnie zachwyciłam i którą pamiętam, że czytałam. Teraz pewnie inaczej bym ją odebrała, dlatego nie zamierzam do niej wracać i sobie psuć czaru ;).

2. Gdzie lubisz czytać książki ?
Rozwalona albo na łóżku, albo na fotelu, w ciszy i spokoju.

3. Słuchasz przy czytaniu książek?

Nope. przescrolluj do pytania 6 poprzedniej nominacji

4. Masz jakiś cytat z książki, który zapadł Ci w pamięci?
"NIE MA SPRAWIEDLIWOŚCI. JESTEM TYLKO JA."
~Śmierć u Pratchetta

5. Od jakiej książki zaczęła się Twoja przygoda z czytaniem ?

Prawdopodobnie od króciutkich Martynek :)

6. Czytasz czasami e-booki ?

Nie mam czytnika, więc nie czytam e-booków.

7. Co sądzisz o ekranizacjach ?

przescrolluj do pytania 9 poprzedniej nominacji

8. Jaki gatunek uważasz za najgorszy?
Nie sądzę, żeby były złe i dobre gatunki. Dany gatunek albo się lubi, albo nie, co nie oznacza, że nie mają go lubić inni :).
Osobiście słabo trawię horrory, s-f i romanse. A przynajmniej książkowe :P.

9. Co sądzisz o thrillerach?

Nie czytuję, to nie moja bajka.

10. Jaka przeczytana przez Ciebie książka jest najgorsza?

Żeby już dać spokój tym nieszczęsnym lekturą, to powiem że "Zosia pleciona" Domolewskiego. Czytałam na konkurs, ale chcę to wyrzucić z pamięci. Psychoza totalna.

11. Co obecnie czytasz?

Kończę "Fangirl" :)


Standardowo nie nominuję nikogo i nominuję wszystkich. Lista otwarta, kto by chciał poodpowiadać, niech się czuje w pełni nominowany :).

Nominuję:

1. W Niebie Książek
2. ...
3. ...

Moje pytania: (jestem leniem, więc wzięte z poprzednich LBA :v)

1.Gdzie najczęściej czytasz książki? W jakiej pozycji? (tylko bez skojarzeń xD)
2.Piosenka, która ci się mocno kojarzy z którąś książką?
3.Wyobraź sobie, że nagle zaczynają produkować perfumy o zapachu nowych książek.Kto nie lubi wąchać nowych książek? (jeśli nie lubisz, to siedź cicho <znaczące spojrzenie>) Jak byś je nazwał/a?
4.Jaka jest twoja ulubiona okładka?
5.Kiedy czytasz książki? Jesteś nocnym markiem, czy rannym ptaszkiem?
6.Używasz zakładek? Jeśli tak, to która jest twoją ulubioną?
7.Audiobooki, e-booki czy fizyczne książki?
8.Serie czy powieści jednotomowe?
9.Co decyduje, że kupujesz właśnie tą książkę, za którą właśnie twój portfel się na ciebie wydziera?(okładka, zapach, opis?)
10.Ile masz półek na książki?
11.Czy ludzie z twojego otoczenia (szkoła, praca itp.) czytają?

Mam nadzieję, że wypoczywacie i planujecie fajnego Sylwestra :).
Aredhel

15 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też kocham fantastykę szczególnie Tolkiena, przyznam też, że robi to swoje, bo dzięki temu nie potrafię zbytnio czytać książek realnych i na geografii ciągle wyobrażam sobie mapę Śródziemia.
      Buziaki :*
      http://ksiazkowy-duet.blogspot.com/

      Usuń
    2. Ja też nie przepadam za obyczajówkami i młodzieżówkami :P. Zazwyczaj wolę siedzieć w fantastyce ze smokami i elfami :).
      Mapa Śródziemia *.*

      Usuń
  2. Nie czytałam nic Tolkiena, ale naprawdę niedługo chcę go spróbować :) Niestety ja czytuję ebooki, aby zaoszczędzać pieniądze :'(

    Buziaki! :*
    countrywithbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tolkiena polecam serdecznie, choć bardzo subiektywnie ;).
      Ebooki fajna sprawa,. ale kupowanie czytnika na razie mi się średnio uśmiecha, więc i z ebooków nici :/.
      Ale i tak nic nie zastąpi fizycznej książki, więc cię rozumiem :<.

      Usuń
  3. Rozwaliłaś mnie w tym pierwszym "LBA" przy pytaniu o wizję siebie za 5 lat - w końcu książkowi, fikcyjni mężowie najlepsi! :)
    Świetne odpowiedzi. :)
    Pozdrawiam
    A.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahah, to wszystko prawda ;D
      Dzięki :)

      Usuń
  4. Chętnie czuję się nominowana. Super odpowiedzi.
    Pozdrawiam i zapraszam na mojego bloga
    http://wniebieksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja czytam książki słuchając muzyki jednocześnie. Co prawda chwilę spędzam na dopasowaniu muzyki, ale uwielbiam ten stan, kiedy słyszę jedynie dźwięki i śpiew, a mojej głowie rozgrywa się akcja przeniesiona z książki do wyobraźni <3
    Świetny tag!

    Buziaki,
    Przerwa na książkę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to tylko pozazdrościć podzielności uwagi ^^

      Usuń
  6. Tolkiena nigdy nie zrozumiem - różnimy się jak dzień i noc :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie, po prostu świetnie. XD Wchodzę właśnie na Twojego bloga, żeby powiadomić o kolejnej nominacji do TAGu, a tutaj na początku posta zdanie, że jesteś nimi zawalona. XD Wybacz, że będę okrutna, ale cóż, no, taki przyjemny TAG, luknij sama ----> The-heartlines-books "Medyczny Tag Książkowy" ^^ Jako że mamy sylwester, życzę szalonego wieczoru w najlepszym gronie (popatrz, jakie to uniwersalne stwierdznie - najlepsze grono to mogą być i książki i znajomi, nie? :D) i spełnienia wszystkich marzeń w nowym roku!
    Niech moc będzie z Tobą! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie no, nie szkodzi, po prostu trochę czasu minie zanim się zabiorę do tego tagu, ale zrobić, zrobię ;D. Dziękuję za nominację ^^.
      Hahah, dziękuję bardzo i życzę produktywnego, szczęśliwego i rozwojowego nowego roku ^^!
      I z tobą również! :*

      Usuń

Każdy komentarz motywuje, zostaw po sobie ślad :). Możesz też dodać link do swojego bloga, na pewno zajrzę.
Odpowiadam na prawie każdy komentarz, nawet jeśli trochę mi to zajmuje ;).
Mam nadzieję, że zostaniesz na dłużej ^^.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...