niedziela, 16 sierpnia 2015

24.Czytelnicze nawyki TAG.

Suilad!
W przerwie między recenzjami zapraszam na tag. Akurat ten chciałam zrobić koniecznie, bo to są fajne ciekawostki, dzięki którym można lepiej poznać daną osobę :).

Tak, moja półeczka, jeśli ktoś ciekaw ;)


1. Czy masz w domu konkretne miejsce do czytania? 
Raczej nie. Najczęściej czytam w łóżku i na fotelu w moim pokoju, ale równie dobrze mogę iść na kanapę w salonie czy rozłożyć koc i czytać w ogródku :).

Legolas pozdrawia :D!

2. Czy w trakcie czytania używasz zakładki, czy przypadkowych świstków papieru? 
Zdecydowanie zakładki. Uwielbiam je i biorę, gdy tylko jakieś widzę ^^. Takie zboczenie zawodowe, można powiedzieć :P.


3. Czy możesz po prostu skończyć czytać książkę? Czy musisz dojść do końca rozdziału, okrągłej liczby stron?
Wolę dojść do końca rozdziału czy paragrafu, żeby mi się potem wszystko nie mieszało, ale jeśli muszę, to bez problemu odłożę w połowie strony, choć nie za bardzo to lubię.



4. Czy pijesz albo jesz w trakcie czytania książki?
Piję, bo ja ogólnie dużo piję i taki ze mnie pijok. Przy książkach oczywiście herbatkę wieczorem :).
Czasem sobie pogryzam jabłko czy paluszki albo inną przekąskę, ale nie robię tego zbyt często, bo zauważyłam, że jedzenie mnie rozprasza. Także tylko wtedy, kiedy jestem głodna :P.



5. Czy jesteś wielozadaniowa? Potrafisz słuchać muzyki lub oglądać film w trakcie czytania?
Nope. Łatwo się rozpraszam i muszę się skupić albo na czytaniu, albo na oglądaniu, albo na słuchaniu.



6. Czy czytasz jedną książkę, czy kilka na raz?
Zdecydowanie jedną.Wolę się głęboko wbić w jeden świat, niż lecieć po łebkach kilka książek. Dlatego nie lubię na dłuższy czas odkładać książki, bo potem część rzeczy zapominam i trudno mi się z powrotem wkręcić.



7. Czy czytasz w domu, czy gdziekolwiek?
Zazwyczaj, gdy wychodzę, biorę ze sobą książkę, żeby nie marnować czasu :). Czytam na przerwach w szkole (czasem, kiedy już naprawdę nie mogę wytrzymać z nudów xd), w poczekalni u lekarza, w pociągu czy w samolocie. Chociaż najlepiej mi się czyta w ciszy w domu, kiedy nic mnie nie rozprasza.

<tu miało być zdjęcie książki w dziczy, ale było za gorąco, żeby wyjść zrobić fotę ;-;>

9. Czy czytasz naprzód, poznając zakończenie? Pomijasz fragmenty książki?
Kiedyś zawsze czytałam zakończenie, ale mi przeszło :P.
Czytam zawsze od deski do deski i całkowicie się poświęcam książce.



10. Czy zginasz grzbiet książki?
Tak, i nie widzę w tym nic strasznego, książki są po to, żeby je czytać i używać, a nie żeby tylko ładnie wyglądały na półce.
Znaczy dbam o książki, nie powiem że nie, ale bez przesady :P. Tak samo nie przeszkadza mi kiedy w książce są jakieś uwagi na marginesie czy zakreślone fragmenty, byle ołówkiem. Fajnie zobaczyć co inni czuli podczas czytania i zastanowić się przez ile rąk przeszła książka :).

UWAGA
drastyczne zdjęcie 
(xD)

Tu akurat drastyczne połamanie kręgosłupa :P. "Łza" niestety mi się omsknęła i złamała :(. Ale spokojnie, reszta książek nie jest okaleczona xD.

Takie moje książkowe dziwactwa :P.
Dodam jeszcze, że jestem zakochana w zapachu książek <3.
(Co często skutkuje dziwnymi spojrzeniami rodziny xD.)

A jakie są wasze czytelnicze nawyki :D?
Aredhel

44 komentarze:

  1. Kiedyś potrafiłam czytać po trzy, cztery książki na raz, teraz mi się to zmieniło, zwykle nawet dwie rozpoczęte sprowadzają się do tego, że najpierw skupiam się na jednej, a potem na drugiej... Słuchac muzyki jak najbardzije mogę, ale nie każdej, bo jak znam tekst to zaraz w mózgu zaczynam sobie podśpiewywać i niestety następuje Error. Co do zużycia książki - na spokojnie, jeżeli to konieczne, zginam grzbiet, bo wolę, gdy czyta mi się wygodnie, tak samo zaginam też rogi przy ulubionych cytatach (Gra o tron pozdrawia). Ale jeżeli nie muszę "męczyć" książki to tego nie robię ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, to jest najgorsze że znam tekst i się skupiam na tekście zamiast na słowach w książce :P.
      Ja też jednak wybieram wygodę ;). Ja sobie zawsze zaznaczam cytaty kolorowymi karteczkami, chociaż potem mi merdają i trochę denerwują :P.
      A Grę już niedługo kończę ^^.

      Usuń
  2. Bardzo ciekawy Tag. Ja również czytam gdzie się da. Jestem z tych co też nie lubię jak moja książka ma zniszczony grzbiet,ale zawsze jak pożyczam to od czasu do czasu taka do mnie wraca.
    Osobiście w czasie gdy czytam nie jem, nie piję, Jestem wtedy jak zahipnotyzowana. Ja lubię słuchać w czasie czytanie, ale nie piosenki z tekstem. Bardziej podkłady, muzykę filmową. Wtedy ta melodia nadaje jeszcze większy nastrój.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam słuchać soundtracków, tyle że strasznie ciężko mi dobrać muzykę na dłuższy czas, bo do każdego fragmentu co innego mi pasuje :P

      Usuń
  3. Też czytam gdzie się da i dbam o ksiażki ale bez przesady :P Robiłam ten TAG kiedyś :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja nie zginam brzegu, on... sam się gnie :<
    Za to mam okropny nawyk czytania zakończenia i patrzenia, ile stron ma książka. Masakra, bo kiedyś sobie przeczytałam - przez przypadek! -że Ian umrze :(((

    Nowa recenzja, zapraszam! ;)
    www.przerwa-na-ksiazke.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też często przeliczam strony, zwłaszcza jak mi się nudzi, ale tak po prostu też :).

      Usuń
  5. Mi niestety zdarza sie czytać na raz kilka książek i kończy się to tym, że nic z nich nie wiem :P
    Również nie potrafię podczas czytania słuchać muzyki, bo ciężko mi się wtedy skupić :/
    Jak mogłaś złamać grzbiet Łzie??? Przecież jest taka piękna <3
    Taaaak zapach książek jest cudowny, jak mam nową powieść w ręku to wącham ją co stronę XD
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No wiem, ma śliczną okładkę ale jakoś tak mi się omsknęła i połamała :C.
      Znam to <3

      Usuń
  6. Ja uwielbiam słuchać muzyki w trakcie czytania, zwłaszcza, gdy jadę pociągiem i nie chcę słuchać rozmów obcych ludzi XD niestety często, zwłaszcza gdy lecą moje ulubione utwory, zaczynam koncentrować się na słowach piosenki, wymiatać na powietrznej gitarze :D albo po prostu przerywam czytanie i skupiam się na muzyce. Mimo wszystko często nie potrafię wyobrazić sobie lektury bez słuchania muzyki :) Chyba, że czytam książkę po angielsku- tekst z piosenek myli mi się wtedy z treścią książki :c
    Ten złamany grzbiet boli w oczy :D Sama nigdy nie łamię książkom kręgosłupów, zdarza mi się dostać takie z wymian lub z biblioteki.
    Często zaglądam na koniec, aby zobaczyć ilość stron, spis treści lub podziękowania, no i wtedy sobie spoileruję zakończenie XD Najlepiej jest, gdy chcę sprawdzić coś w Internecie na temat treści danej książki, albo poprzednich tomów, których nie pamiętam, a tu SPOILER.
    Świetna poduszka :D
    Carpe books

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, ja się skupiam całkowicie albo na tym albo na tym, tak naraz to nie potrafię :P.
      Ups, przepraszam, ostrzegałam że drastyczne sceny xD.
      Podziękowania też często czytam zanim nawet zacznę książkę, ale staram się z całych sił nie patrzeć na zakończenie :P. Nie zawsze to wychodzi...
      Spoilery najgorsze ;-;
      Też ją lubię ^^

      Usuń
  7. Pozdrowienia dla Legolasa, przekaż koniecznie :D
    Nie no, kurde, ze swoją "Łzą" też bym tak zrobiła, bo Eureka mnie doprowadzała do białej gorączki, a nawet bardziej...
    "Igrzyska"! Pita! Pita! Pita Melark jest muj!
    A ja nie używam zakładek, w ogóle :p Zawsze zapamiętuję stronę i zawsze o tym zapominam, no ale ok.
    Oddaj mi "Szklany tron' bo ja nie mogę go nigdzie znaleźć, a w moim empiku taki lekko zharatany ten egzemplarz XDDD
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przekażę :>
      Haha, najlepiej przez okno wyrzucić :D!
      A bierej go, Gale jest majn <3. Maj ołn, maj preszesssss <3!
      Można i tak xD.
      O nie, nie czytałam, ale nie oddam tej cudnej okładki! xD Najszybciej dostaniesz pewnie w księgarniach internetowych :)

      Usuń
  8. Tak, gdyby tylko tworzyli perfumy o zapachu nowych książek ^^... Ja staram się nie zginać grzbietów książek, bo później po prostu coś mnie trafia na ich widok. Niestety jedna z moich ukochanych książek, przez to, że dosyć często ją pożyczałam wygląda jeszcze gorzej niż Twoja ''Łza'' ;_;

    OdpowiedzUsuń
  9. O, widzę, że masz Miasto kości w swojej biblioteczce, kocham Dary anioła! :) Ja, w przeciwieństwie do ciebie nie widzę nic przeciwko czytaniu przy filmie czy muzyce, na szczęście mnie to nie rozprasza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już nie mogę się doczekać aż przeczytam ^^

      Usuń
  10. Ja się chyba nigdy nie nauczę używać zakładek... nawet, jak jakieś mam, to raz, zapominam, dwa - szybko niszczę :D
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja właśnie potrafię czytać kilka książek na raz, co jest trochę uciążliwe, ale jakoś nie potrafię przestać tak robić. Muzyka przy czytaniu? Też nie potrafię słuchać, chociaż gdyby nie soundtrack do GoT nie przebrnęłabym przez Achaje ;/

    OdpowiedzUsuń
  12. Nominowałem Cię do Animal Book TAG! :)
    Miłej zabawy!!! ^^
    http://otwartaksiega2002.blogspot.com/2015/08/animal-book-tag.html
    Zajebiaszcza biblioteczka!!! *_* Tyle świetnych książek!!! ♥
    Pozdrawiam! :*

    OdpowiedzUsuń
  13. Dosłownie przed chwilą trafiłam na Twojego bloga, właściwie nie pamiętam już w jaki sposób. (Wiesz, jak to jest; wędrujesz z bloga na bloga, bo czytasz komentarze, tam zawsze jakiś link, a to się ciągnie jak łańcuszek :D) Jestem zakochana w tym szablonie, wspaniały! *-* Z każdą kolejną odpowiedzią na pytania odnosiłam wrażenie, że jesteś przesympatyczną, przegenialną osobą, nie pytaj dlaczego. XD Hej, co to ma być?! W 9 pytaniu zamieściłaś zdjęcie, które może wywołać poważny szok, toż to spojler! No, może nie do końca spojler, ale ja, na przykład, wraz z końcem tego zdania zmagałam się z największym w życiu kacem książkowym!
    Generalnie mamy właściwie identyczne odpowiedzi, oprócz tego, że ja grzbietów nie zaginam i zawsze upominam moją mamę, jak czyta coś ode mnie, że źle traktuje moje książki. XD Może czas na zmiany, zmuszę się do refleksji na ten temat. Pamiętam, że kiedyś tak strasznie marzyłam o tym, żeby pachnieć jak książka :P W sumie, nadal bym chciała, a co tam. ^^
    Dobra, koniec mych wypocin. Pozdrawiam serdecznie! <3 A, zostaję na zawsze, ma się rozumieć. :3
    W krainie książek
    P.S. Po przeczytaniu mojego komentarza, stwierdziłam, że jest bardzo chaotyczny, ale nie zwracaj na to uwagi! XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, też tak często robię :).
      Oh, jej, dziękuję, strasznie mi miło <3.
      No wiem, wiem, shame on me, ale stwierdziłam, że i tak nic nie widać, więc wstawiłam xd. ;-;
      Kac forever, znam ten ból :C.
      Kiedy na świecie wynajdą perfumy książkowe, to będzie najcudowniejszy dzień w moim życiu ^^.
      Dzięki za długi komentarz, chaotyczne są najlepsze <3

      Usuń
  14. Także zaginam rogi i tak naprawdę nie rozumiem czemu ma to przeszkadzać :/ Pozdrawiam, Maniaczka
    countrywithbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. W większości odpowiedziałabym tak samo, ale istnieje jedna różnica - ja nie posiadam takiego Legolasa, a jest naprawdę piękny :3

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
  16. Kocham ten TAG :D
    Ja n-i-e-n-a-w-i-d-z-ę czytać w łóżku ;-; Okey, kanapy, fotele, whatever, nie łóżka! D: zboczenia zawodowe.
    Jaki ślicznusi Legolasek ♥ <3 Tylko z takim spać, hyhy ^T^
    Meh, jakie cudowne zakładki *^* Ja posiadam tylko te empikowe, haha, ale trzeba w końcu ruszyć dupę i iść do Matrasa po jakieś ładniejsze ^^ <3 Poożyyycz kilkaa! :D
    Ja chyba muszę dojść do jakiegoś końca zdania, czy coś, nie lubię tak odłożyć książki, zwykle doczytuję do końca rozdziału, no ale jak trzeba, to na końcu strony, tylko nie w środku zdania. :P Najlepiej na jakimś paragrafie, czy cuś ^^ Igrzyskaa! Szukałam słowa "Peeta" na tych stronach ale nie znalazłam ;-; Był tylko Gale, niegodziwcu!
    Ja też jestem pijak straszny! :D Zawsze muszę mieć tymbarka, a najlepiej dwa <3 Na godzinę. Boże, jestem uzależniona od wiśnia-jabłko <3 :D
    Też czytam jedną na raz, chociaż czasem to u mnie głupie, bo mam stalową, żelazną, diamentową, Łotson wi, zasadę, że czytam książkę do końca i żadnej nigdy przenigdy nie odłożę, i przyłapuję się, że chcę już tylko skończyć, żeby zacząć następną, więc staram się zapomnieć o nowych pozycjach i skupić się na jednej :3 XD
    Kiedyś miałam takie zboczenie, że zawsze czytałam ostatnie zdanie każdej książki, i staram się to ogarnąć, ale cinszko XP :D
    BOŻE, ZAWAŁ, JEZU, MOJE OCZY.
    jak mogłaś mnie na to narazić ;-; myślałam że sie przyjaźnimy ;-; Arkuu! :C ;P
    Jestem straszną pedantką na tym punkcie, jezu.
    haha ;P
    EEEEJ.
    KTO MI TU SPAMI O MOIM MOIM MOIM MOIM *MOIM* PEECIE?! TO MOJA PITA. SPADAJCIE :C XD
    NOOOOOOOOOOOO NIEEEE. MAM RYWALKĘ :C YHYHYHY, TO MOJA PITA! AREDHELU NOO, RATÓJ SEJDŻA :DDDD XD
    PEECIAAAAK<3 JEST<3 MÓJ I TYLKO MÓJ<333
    IDE RYCZEĆ W PODÓSZKE. :C :P IDE SIE ZABIĆ XD :P IDE PISAĆ DO PITY MIŁOSNE LISTY <333
    ściiiiskam mocno xx
    wyspa-ksiazek1.blogspot.com



    PS. Też mi się nie podoba ta River. Co ona sobie wyobraża? :I To nasz Doktor, nasze Skarpety [MOJE!], Nasza męskość Doktora <3
    BOŻE. XD
    ZWARIOFAŁAM ^T^

    peeta<3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wybacz, że się wtrącę, ale chcę tylko ogłosić wszem i wobec, że kocham Cię za ten komentarz. XDD

      Usuń
    2. Ona często takie pisze xD

      Dostałam na urodziny właśnie z rozkazem, żeby z nim spać XDD
      Pożyczę jak uwolnisz Watsona z piwnicy. >:)
      Muahahaha! Widzisz? Twój Pita może się schować, Gejl foreverrrr <3!!
      Upić się tymbarkiem, bezcenne <3.
      Mam dokładnie tak samo :P. Za dużo książek, za mało czasu :C
      Będę cię torturować tym zdjęciem aż przyznasz, że Gejl jest bardziej segzi, muahahaha >:D!
      Ci menszczyźni to nas wykończom. ;-;
      Pszykro mi, ale chyba musicie się podzielić.
      A Gale jest cały mój <3. Heheszky <3

      NO WŁAŚNIE?!
      Czo ta River ;-;
      Nasza mę...Sejdż, czy ty coś sugerujesz XDD?
      TO PRZEZ NIEDOBÓR DOKTORA <3 TO PSZEZ TYCH MENSZYCZYZNÓF <3

      Usuń
    3. Dziękuję <3
      Daj się Sejdżowi cieszyć sławą! XD :p

      To ja chcę taką z Kilim *w*
      Spadaj, to był Twój pomysł. Zapomniałaś o Wholoczkach? :C
      PHI. Specjalnie to zrobiłaś, a Gejl to rzal.
      Halucynacje po tymbach :D <3 XD
      PFFF, nie ma szans, choćbym kroczyła Doliną Śmierci TEAM PEETA FOR-EVE-R. NO.
      Umrymy przez nich ;-;
      Peeta też. Phi. A poza tym to Gejl sie ożenił z kaczkom. #potwierdzoneinfo

      Tak <3
      menszczyźni nami zawładneły <33 :*
      *męskość doktora jest tylko nasza*
      ~doktorek rany jesteś słodki~

      I tymi słowami kończę mój udział w tym poście. Dziękuję.
      :P

      Usuń
  17. Grr, jak ja nienawidzę zagiętego grzbietu książki! :D Jak można tak robić :> No nie wybaczę ci normalnie ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i wszyscy mnie pozjadali za to zdjęcie :C
      Potępiony Aredhel :C
      xD

      Usuń
  18. poduszka z Legolasem <3
    pozdrawiam :)
    http://wyznaniaczytadloholiczki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Nominowałam Cię do tagu na moim blogu ;) http://majkaczyta14.blogspot.com/2015/08/my-big-bookish-wedding-tag.html?m=1
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Twoja "Łza" złamała mi serce... może jakaś rehabilitacja albo wizyta u lekarza jej pomoże? :/ Co do przekąsek to na zdjęciu widzę mój ulubiony jogurt *.* (pierwszy raz jestem na twoim blogu, a już znalazłam podobieństwo między nami ;) ). Musze pogratulować Ci również interesującej biblioteczki :D

    http://zaczarowana-me.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobry pomysł, tylko wiesz - te kolejki. Teraz bez skierowania to nie idzie się dostać do dobrego książkopeuty :/.
      Dziękuję ^^

      Usuń
  21. Na większość pytań odpowiedziałabym bardzo podobnie. Kiedyś też zabierałam książkę wszędzie ze sobą, ale zauważyłam, że podczas czytania w tłumie umyka mi zbyt wiele istotnych szczegółów ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  22. Moim zdaniem ten post jest bardzo ciekawy.
    Nie mam konkretnego miejsca do czytania w którym czytam książki. Z reguły jest to albo leżak na balkonie jeśli jest ciepło albo łózko, ewentualnie kanapa w salonie.

    Mój kawałek internetu

    OdpowiedzUsuń
  23. Uwielbiam Twojego bloga :*
    Oddaj kilka zakładek, bo są cudne <3.
    Pozdrawiam :)
    wkrainiepelnejksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja zazwyczaj słucham muzyki podczas czytania, ale nie potrafię czytać przy włączonym telewizorze
    Świetna podusia z Legolasem <3
    blondie-in-wonderland.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetnie zrobiony tag! Mam tak samo co do czytania wielu książek naraz, wole czytać jedną, i porządnie się w nią wciągnąć niż skakać od jednej do drugiej! :)
    Bardzo fajny blog, dodaje do obserwowanych i zapraszam do nas! Pozdrawiam :)
    http://trioreviews.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło to słyszeć (czytać) ^^
      Zaraz wpadnę :)

      Usuń
  26. Jak się wciągnę w jakąś książkę, to nawet nie jem, nie piję, po prostu zapominam o Bożym świecie. Książki w postaci ebooków mogę bez problemu czytać przy filmie lub muzyce. Jeżeli w dłoni mam papierową, tradycyjną książkę, to w grę wchodzi tylko kompletna cisza. Ja staram się dbać o książki, co prawda nie za każdym razem się to udaje (niemota ze mnie), to jednak wolę jak estetycznie się prezentują na półce :)

    Pozdrawiam, Dakota // 97books

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz motywuje, zostaw po sobie ślad :). Możesz też dodać link do swojego bloga, na pewno zajrzę.
Odpowiadam na prawie każdy komentarz, nawet jeśli trochę mi to zajmuje ;).
Mam nadzieję, że zostaniesz na dłużej ^^.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...