sobota, 9 maja 2015

7."Bóg zawsze znajdzie Ci pracę. 50 lekcji jak szukać spełnienia" Regina Brett - recenzja.

Tytuł: "Bóg zawsze znajdzie Ci pracę. 50 lekcji jak szukać spełnienia"

Tytuł oryginału: "God Is Always Hiring: 50 Lessons for Finding Fulfilling Work"

Autor: Regina Brett

Wydawnictwo: Ignis

Ilość stron: 356

Moja ocena: 10/10






Opis wydawcy (z tyłu książki):

To książka dla tych, którzy przestali kochać to, co robią.

I dla tych, którzy kochają swoją pracę, ale pragną odnaleźć głębszy sens także w innych sferach życia.

Dla tych, którzy są bezrobotni, wykonują pracę poniżej swoich kwalifikacji albo czują się nieszczęśliwi w życiu zawodowym.

Dla tych, którzy zeszli z obranej niegdyś drogi, chwilowo albo bezpowrotnie.

Dla tych, którzy dopiero rozpoczynają karierę zawodową i chcą się dowiedzieć, jak zapisać tę czystą kartę.

Dla tych, którzy przeszli na emeryturę albo nie mogą już dłużej pracować, a pragną wieść pełniejsze życie.

Dla tych, którzy kochają swoją pracę tak bardzo, że chcą zainspirować innych i pomóc im odnaleźć życiową pasję.

Dla tych, którzy – jak ja – czuli się kiedyś zagubieni w życiu i kluczyli krętą ścieżką, dopóki ta nie zaprowadziła ich w idealne miejsce. Wierzę, że każdy z nas ma takie miejsce. Musimy je tylko odszukać. Albo odprężyć się i pozwolić, żeby to ono odszukało nas.
Regina Brett

Moja opinia:

Moim zdaniem ten zbiór felietonów jest nieco gorszy od "Bóg nigdy nie mruga", ale sam w sobie pozostaje wspaniały :).

Na początku obawiałam się czy na pewno mi się spodoba, bo przecież jeszcze nie pracuję, ale nie było się czego bać.Większość tych lekcji można spokojnie przełożyć na życie szkolne.Nie wszystkie z nich mnie w jednakowym stopniu zainteresowały, ale duża ich część jest tak uniwersalna, że każdy znajdzie coś dla siebie.Felietony mówią raczej o podejściu do swoich obowiązków i sposobie myślenia.Tak jak w przypadku "Bóg nigdy nie mruga" są motywujące, optymistyczne i zachęcające do działania.Jednak tym razem odniosłam wrażenie takiej...hm, większej "religijności", jeśli mogę tak w ten sposób ująć.Raczej nie każdemu taki obrót spraw się spodoba, ale w sumie nie powinien aż tak wadzić w ostatecznym odbiorze książki.

"Życie zawsze daje nam to, czego potrzebujemy w danej chwili, a każda chwila jest dla nas szansą, żeby oddać mu coś w zamian."

Generalnie ciężko opisać tą pozycję, bo to trzeba po prostu przeczytać.
Mnie ona trochę zmieniła.Zaczęłam nieco inacej postrzegać świat i starać się czerpać więcej radości z życia.Bo dużo zależy właśnie od sposobu myślenia.
Do tych felietonów się wraca, ponieważ w każdej chwili mogą okazać się swego rodzaju małym, papierowym wsparciem duchowym :)
Ja lubię je czytać stopniowo, przez dłuższy czas, żeby z nich jak najwięcej wynieść, ale pochłania się te 350 stron błyskawicznie.Czasami musiałam sama siebie powstrzymywać przed kolejną kartką :P.

"Nie zastanawiaj się, czego potrzebuje świat.Zastanów się, co sprawia, że czujesz, że żyjesz, a potem zacznij to robić.Bo świat potrzebuje właśnie ludzi, którzy czują, że żyją."

Lekturę "Bóg zawsze znajdzie ci pracę" polecam każdemu.
Jest pełna uśmiechu i natchnienia do podążania za swoimi marzeniami oraz spełniania się, ale przede wszystkim takiego natchnienia do życia.

Aredhel

15 komentarzy:

  1. Nie czytałam tej książki,ale to chyba dlatego,że nie lubię tego typu książek ;p.
    Pozdrawiam i zapraszam na n/n
    horses-models-photography.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może warto spróbować czegoś nowego ;)

      Usuń
  2. Nie czytałam, ale tak się składa, że mam ją w planach :) Pozostałe książki Autorki również - nie wiem tylko, kiedy znajdę na nie czas.
    www.maialis.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że doba ma tylko 24h xd. Ale polecam poświęcić parę chwil na te książki, bo warto :)

      Usuń
  3. Kocham każdą kolejną publikację tej autorki. :) Tak straszliwie poprawiają człowiekowi humor i czyta się je z taką płynnością.:)
    Bardzo podoba mi się grafika Twojego bloga! :d
    Serdecznie pozdrawiam, dodaję do obserwowanych i zapraszam do mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawda :D?
      Dziękuję, właśnie robię eksperymenty z wyglądem, fajnie że się podoba ^^.
      Już zaglądam :)

      Usuń
    2. Regina Brett to autorka, której będę zbierać wszystkie książki - ot co! ;) Takim pozytywnym nastawieniem mnie napełnia.
      I nazwa Twojego bloga przyciąga oczy. ;) Dobra grafika i nazwa bloga to jednak podstawa bo to pierwsze co łapie wzrok. ;) Ja ciągle szukam swojego złotego środka i zmieniam grafikę tak co parę/paręnaście miesięcy. ^^

      Usuń
  4. Właśnie zbieram się i zbieram do przeczytania czegoś co wyszło spod pióra tej autorki, ale jakoś się zebrać ostatecznie nie mogę! :( Pewnie i tak jeżeli już mi się uda, to rozpocznę od "Jesteś cudem". :)

    Pozdrawiam,
    Skrzynka Pełna Książek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zbierz się koniecznie, bo oderwać się nie można ;D.
      A ja właśnie jeszcze "Jesteś cudem" nie czytałam, a ona jest ponoć najlepsza :P.

      Usuń
  5. poradników jeszcze nie czytałam, ale mam wielką chęć na tą pozycję.
    czas zacząć polować! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie czytałam jeszcze, ale na pewno zabiorę . ;) Zapraszam do mnie : http://recenzje-z-nibylandii.blogspot.com/ Też zaczynamy i każde słowo i porada niesamowicie nas motywują . :) Gabriela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam ^^
      Zaraz wpadnę :)

      Usuń
    2. Zaczęłam czytać i podzielam twoją opinię ! Jest naprawdę poruszająca, mądra, powstrzymująca na duchu.... Świetna książka na gorsze dni !

      Usuń
    3. Prawda :D?No nic tylko czytać i cieszyć się życiem :).

      Usuń

Każdy komentarz motywuje, zostaw po sobie ślad :). Możesz też dodać link do swojego bloga, na pewno zajrzę.
Odpowiadam na prawie każdy komentarz, nawet jeśli trochę mi to zajmuje ;).
Mam nadzieję, że zostaniesz na dłużej ^^.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...